ראיון עבודה הינו הזדמנות חד פעמית לשכנע את המרואיין כי הנכם האדם המתאים ביותר למשרה.

על מנת לצלוח את המשימה רכזנו עבורכם 10 טיפים חשובים:

  1. הגעה בזמן – הגיעו כמה דקות לפני הראיון , השתיקו את הטלפון הסלולרי, החליפו כמה מילים עם פקידת הקבלה , למדו על המקום מהקפיטריה, מתמונות של אירועי חברה והפגינו אכפתיות והתעניינות כלפי אירועים אלו.
  1. שבירת קרח – חפשו מכנה משותף עם המראיין או עם מי שמקבל אתכם על מנת ליצור אווירה נעימה, ונינוחה ובכדי שלא להתחיל ולדבר ישירות על העבודה עצמה
  1. הופעה , לחיצת יד, שפת גוף – הגיעו לראיון עבודה לבושים בצורה המכבדת אתכם ואת התפקיד אליו הגעתם. אל תשתמשו בצבעים עזים. על הגברים להגיע מגולחים. לחיצת היד למראיין חייבת להיות חזקה אך לא מאוד ומצד שני לא רופסת , ללחיצת יד יש משמעות גדולה עבור הצד המראיין שבוחן אתכם . שבו זקוף או השענו לעבר המראיין על מנת לצור חיבור, צרו קשר עין עם המראיין .
  1. החשיבו את ראיון העבודה כעסקת מכירה – התפקיד שלכם למכור את המוצר שלכם ובמקרה הזה את עצמכם. חשבו על כך שאתם אחד מתוך מרואיינים רבים אשר חפצים באותו תפקיד ועליכם לשכנע את הצד השני למה כדאי לו לבחור בכם ולא באחרים, מה היתרון היחסי שלכם על האחרים , מה אתם מביאים אתכם, ומהם הערכים המוספים שלכם.
  1. לימדו על החברה אליה את מגיעים לראיון, כנסו לאתר האינטרנט של החברה, לימדו על החברה, האם נסחרת בבורסה, מי מנהל אותה, כמה עובדים יש בה, מה החברה עושה וכו' . כמו כן, אם מתאפשר חפשו מכרים שעובדים בחברה ויכולים לתת עליכם המלצה או מילה טובה.
  1. שאלו את המראיין על החברה והתפקיד – בקשו שיספרו לכם במדויק על התפקיד אותו אתם הולכים למלא ועל החברה מעבר למה שכבר למדתם . זכרו שאנשים אוהבים לדבר על עצמם ועל המקום עבודה שלהם ולכן תנו למראיין במה והראו התעניינות אמתית וכנה . כמו שאתם נבחנים עבור התפקיד גם לכם מותר לבחון את החברה ואת ההתאמה שלה לצרכים שלכם. זכרו שאתם עומדים לבלות כ 9 שעות ביום לפחות במקום העבודה וחשוב שיהיה לכם טוב בתפקיד, כך תצליחו להפיק מעצמכם את המרב .
  1. לימדו להכיר את המראיין – קראו נכון את האדם שיושב מולכם – אם זה מישהו תכליתי דברו בקצרה וענו ישירות על השאלות שנשאלתם לגביהם. אם תבחינו שמדובר במראיין שאוהב לדבר תנו לו את הכבוד ואת הבמה!!
  1. האמינו בעצמכם אחרת אף אחד לא יאמין בכם. שדרו ביטחון עצמי ורוגע , אל תאבדו את הביטחון גם אם אין לכם את התשובה הנכונה לשאלה שנשאלתם.
  2. חישבו על תשובותיכם – קחו כמה שניות לחשוב על השאלה ואז ענו. אם מדובר בשאלות מורכבות לדוגמא: "תן לי דוגמא להצלחה שלך,  חולשות שלך , חזקות , מה יהיה לבוס שלך להגיד עליך", חישבו על התשובה – אל תשלפו את התשובות מהמותן אחרת הן יראו מוכנות מראש.
  3.  והכי חשוב תהיו אתם – אל תשקרו כי לשקרים יש רגליים והם יגיעו לפניכם. כמו כן, אל תציירו תמונה לא אמתית, מוטב להגיד שלא התנסיתם בסיטואציה מסוימת מאשר להמציא אותה . זכרו כי מראיינים מעריכים כנות.